Jak wcześniej zostało napisane na Mistrzostwa Świata jechaliśmy w składzie Artur Miś i Tomek Sobala jako reprezentanci w klasie F2A (modele prędkościowe) i Marek Leszczak jako Contest Director F2A.
Mając wiedzę o światowym poziomie sportowym tej klasy postawiliśmy sobie cele dotyczące startu:
1. Artur Miś dobry wynik przekraczający 280km/h.
2. Tomek Sobala dobry wynik przekraczający 280km/h i walka o podium w juniorach.
3. Marek Leszczak zdobycie dodatkowej wiedzy i doświadczenia międzynarodowego w organizacji zawodów.
Były to cele niewygórowane i możliwe do pełnej realizacji. Niestety nie zostały w pełni zrealizowane co wyniknęło z powodu różnych czynników: trochę pecha, braku szczęścia, za małego doświadczenia itp.
Artur Miś pracował bardzo mocno nad tym aby osiągnąć wynik i prędkość ok. 288km/h była w zasięgu ale przypadkowe wyłączenie paliwa zakończyło lot po 5 okrążeniu w rezultacie lot niezaliczony i wynik zerowy.
Tomek Sobala zaliczył pierwszy lot z wynikiem 263,1km\h a wynik ok. 280km/h był również zrobiony jednakże decyzja sędziego o wysokim locie spowodowała niezaliczenie próby i ostatecznie zakończył zawody w wynikiem 263,1km/h.
W moim przypadku praca z JURY FAI pozwoliła zdobyć ogromną dawkę doświadczenia dotyczącą nie tyle samej organizacji zawodów ale stosowania i interpretacji przepisów Kodeksu FAI, współpracy zespołu sędziowskiego miedzy sobą i z zawodnikami na poziomie języka angielskiego, czy zarządzania zespołem obsługi dużych zawodów.
Podsumowując warto było pojechać na imprezę tej rangi szczególnie dla mnie. Uczestnictwo w niej pokazało wiele różnych rzeczy, nad którymi czeka nas ciężka praca w przyszłości.
Pragnę podziękować Darkowi Kurasowi i Arturowi Misiowi za pomoc w ogarnięciu przygotowań do imprezy.
Marek Leszczak
Prezes KM w Wierzawicach